dinsdag 24 januari 2012

Lekker bloggen!

Wat doe je als je ziek, zwak en misselijk op de bank hangt? Dan pak je de laptop erbij en dan klooi je wat aan! Dat heb ik dus ook gedaan. Maar nadat ik tientallen sites had bekeken, was ik wel weer uit gegluurd. Ik ben niet zo'n internetsurfer. Als ik computer, dan wil ik namelijk concreet iets doen. Bekijk ik webshops als Flavourites, dan wil ik allerlei leuke, maar volkomen nutteloze dingen kopen (ik ben nu eenmaal een vrouw). Bezoek ik sites als Psychologie Magazine of Vrouwenwoensdag, dan worstel ik me door tests om te ontdekken welk uitzicht ik op vakantie het prettigst vind. Achteraf dacht ik: 'Had ik niet gewoon vakantiefoto's kunnen bekijken?' Of ik schrijf me in voor een workshop 'Hoe overleef ik...?' Gelukkig werd ik toen gered door de batterij van mijn laptop. Die raakte op het juiste moment leeg.

Vroeger had ik altijd wat te doen op het internet, want ik hield een blog bij. De druk om bijna dagelijks te bloggen was groot, want dat verwachtten mijn lieve lezers van mij. Helaas heb ik, sinds ik een nieuwe website heb, geen blog meer. In de blog gingen steeds meer technische dingen fout en ik vond dat mijn bedrijf een echte website verdiende. Die heb ik nu dus en ik kreeg er een prima automatiseringspartner bij, want ik hoef meestal maar te kikken of ze lossen mijn grote en kleine technische problemen op. Maar toch, het is geen blog, mijn website blijft een statisch kreng!
 
Daarom mailde ik laatst met mijn websiteleverancier, want ik wil graag wat dynamiek toevoegen aan mijn site. Waarschijnlijk ben ik hun enige klant met schrijfambities, want de blog laat voorlopig nog op zich wachten. Jammer! Gelukkig herinnerde ik me, dat ik bij Blogger ook nog een account heb lopen. Ik heb dus weer wat te doen! 

Met een pot thee binnen handbereik en de paracetamols en pure chocolade ernaast, nestelde ik mij gisteren op de bank. Wij hebben een bank met heel veel kussens en daar kun je dus ook een echt nest van bouwen. Dat is heerlijk als je niet lekker bent. De rest van de dag heb ik tussen de hazenslaapjes door aan mijn blog geknutseld en eigenlijk ben ik wel trots op het eindresultaat. Vandaag ga ik prakkiseren over een strategie om weer een vaste groep lezers om mij heen te verzamelen. Wie schrijft, die blijft. Wie gelezen wordt, voelt zich beter!

Wil je me volgen? Vul dan (rechterkolom, naast deze tekst) je e-mailadres in. Vergeet niet op submit te klikken :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten