Als je reclame wilt maken op het internet, wat kun je dan allemaal doen?
- Je kunt een blog schrijven en die blog kun je bij iedereen aanbevelen die je kent. Dat kun je doen via je andere social media accounts (zoals Twitter, Facebook, Google+, Hyves etc.) of je stuurt een e-mail naar een selectie uit je adresboek.
- Natuurlijk kun je ook een Twitter campagne starten door om de paar uur prikkelende berichten te twitteren. Je moet er wel voor zorgen dat je ook andere berichten verzendt, want anders word je zo'n vervelende spammer!
- Zo'n campagne kun je ook starten op LinkedIn.
- Dat geldt ook voor Facebook, Google+ en Hyves, maar je kunt op deze sites veel minder vaak een bericht plaatsen. Je vrienden zullen het namelijk niet waarderen.
- Op Facebook en Google+ kun je een bedrijfspagina maken en daar mag je wel ongelimiteerd op spammen. Maar ook voor een bedrijfspagina geldt dat je lezers ook andere content waarderen.
- Heb je ook een groot LinkedIn netwerk? Die mensen mag je (eenmalig, want anders verspeel je hun krediet) een e-mail sturen. Ongetwijfeld zijn er mensen die na één bericht al roepen dat je spamt, maar trek je daar niet zo heel veel van aan. Als je dit maandelijks doet, dan hebben ze een punt. Maar als je dit slechts een paar keer per jaar doet, voel je dan vooral niet aangesproken.
- Heb je al aan persberichten gedacht? Op heel veel sites (LinkedIn bijvoorbeeld) mag je gratis persberichten achterlaten. Dat geldt ook voor heel veel plaatselijke krantensites.
- Adverteren is natuurlijk ook een (duurdere) mogelijkheid De goedkoopste optie is kleine advertenties (Adwords) plaatsen op de Google website, want je kunt zelf instellen hoeveel je er maandelijks aan wilt uitgeven.
Waar het natuurlijk vooral om draait, is dat je het met passie en enthousiasme doet. Er zwerven immers genoeg saaie berichten op het internet!
Als je nog interessante tips hebt, laat dan een reactie achter!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten