zondag 1 april 2012

Pinterest voor schrijfinspiratie

Klik op het plaatje om een kijkje te nemen op Pinterest!


Knippen, plakken en verzamelen, wie doet dat niet? Of het gaat om wijze uitspraken, recepten, lieve of grappige foto's, modeplaatjes of krantenartikelen, iedereen verzamelt wel wat. Ik verzamel recepten en artikelen die met taal te maken hebben. Die artikelen bewaar ik meestal in read-it-later, maar voor de recepten en alle andere dingen heb ik nu een leuk alternatief gevonden: Pinterest. Het is een online prikbord of moodboard waar je plaatjes, filmpjes en artikelen op kunt bewaren. Via die website bekijk je niet alleen je eigen boards, maar je kunt ook de boards van anderen bewonderen.


Pinterest kun je ook op een andere manier gebruiken. Tijdens een van mijn workshops Creatief Schrijven (of tijdens de schrijfparty) schrijven de deelnemers een verhaal naar aanleiding van een moodboard. Tijdens de workshop grasduinen ze in oude tijdschriften en kranten. Ze scheuren plaatjes en teksten uit en die plakken ze op een moodboard. Dat kun je ook met Pinterest doen. Alle artikeltjes, bijzondere foto's en quotes die jou inspireren, verzamel je in boards op Pinterest. Als je het voelt borrelen, omdat je schrijflust hebt, dan bekijk je jouw boards voor inspiratie. Tja, de rest gaat dan vanzelf!






Kom je mijn board Schrijfinspiratie volgen? Maar vooral, stuur je verhaal naar me op, want ik ben erg benieuwd naar je pennenvruchten! Wie weet, inspireert mijn moodboard je wel om mee te doen aan de schrijfwedstrijd. Je kunt een schrijfparty voor jou en je vrienden winnen!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten